12/03/2016

Şubat 2016'da Okuduklarım

12/03/2016


Hemen konuya giriyorum, ne okumuşum Şubat'ta bakalım,





    Bülbülü Öldürmek - Harper Lee

   1960 yılında Amerika'da siyahilerle ilgili bir roman. Çok da ilgi çekici, akıcı, klasik bir roman. Bence güzeldi, içinde size verdiği mesajlar var. Zaten kitabın karakteri Scout şirinlikleriyle, bir çocuğun hem saf hem haylaz düşüncelerini yansıtarak kitabı size okutturuyor.


   Kızıl Elma - Cengiz Aytmatov

   Cengiz Aytmatov'un bazı hikayelerinin bir araya getirildiği kısa bir kitap. Cengiz Aytmatov en sevdiğim yazarlardandır. Yoğun olduğum dönemde bu kısa hikaye kitabı bana çok iyi geldi, size de iyi gelir :)


   Seviye On Ölüme Beş Kala - Aziz Nesin

   Aziz Nesin'in pek bir eleştirilmiş olan şiirlerinin bir araya getirildiği kısa bir şiir kitabı. Babamın eski kitapları arasında bulunca Aziz Nesin şiir mi yazıyormuş ya diyerek aldım elime okudum. Hoşuma giden bir bölümü paylaşayım sizlerle:

...Dünyada yapılmamış işler çoktur çocuğum
Derlerse ki bu işler bişeye yaramaz
De ki bütün işe yaraysalar
İşe yaramaz sanılanlardan çıkar  
Aziz Nesin 
4 Temmuz 1986

   Beş Şehir - Ahmet Hamdi Tanpınar

   Favorilerim arasında yer eden, öğretmenlerimin tavsiyesi ile okuyup uzun cümleleri ile sevdiğim kitap. Ankara, Erzurum, Konya, Bursa ve İstanbul hakkında deneme ve gezi yazısı karışımı olan bu eserin Ankara bölümünde bir kısım var ki günlüğüme dahi yazdığım, çok beğendiğim... Ankara'yı sevmeyenleri utandırıyor. O kısmı başka bir yazıda paylaşmayı düşünüyorum, çünkü olmazsa olmaz.


Bu ay böyleydi, gittikçe farkında olmadan yoğunlaşıyorum, yorgunlaşıyorum. Yarın YGS var, ve ben de yarından itibaren YGS öğrencisi olacağım. Hadi bakalım ne olacak göreceğiz, veya çok meşgul olacağım ve buraya uğrayamayacağım ve göremeyeceğiz ama neyse...

2 comments:

  1. Bülbülü öldürmek kitabını listeme aldım. Teşekkür ederim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)

      Delete

Merhaba © 2014